MyRight söker kommunikatör med givarinriktning

Är du en erfaren kommunikatör som också arbetat med kommunikation till givare i form av ansökningar och rapporter? Vill du arbeta med mänskliga rättigheter på en organisation i utveckling som har världen som sitt arbetsfält?

Om MyRight

Tillsammans med sina medlemmar, 23 svenska funktionshinderorganisationer, bedriver MyRight internationellt, rättighetsbaserat utvecklingssamarbete i Afrika, Asien, Europa och Latinamerika genom samarbete med, och stöd till, lokala organisationer av personer med funktionsnedsättning.

Sida/Forum Syd är MyRights huvudsakliga givare och nu önskar vi bredda vår finansiella bas, framför allt med en satsning på andra institutionella givare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I tjänsten ingår att:

  • planera, genomföra och samordna kommunikationsaktiviteter
  • ansvara för produktion och distribution av informationsmaterial
  • arbeta med bidragsansökningar och -rapporter (såväl skrivande som textbearbetning, korrekturläsning och grafisk kommunikation)
  • arbeta med innehåll på webbplats och på sociala medier
  • ha kontakt med press och andra medier
  • delta i strategiskt påverkansarbete

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet
  • erfarenhet av att planera, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser
  • erfarenhet från internationellt utvecklingssamarbete
  • erfarenhet från att skriva bidragsansökningar och -rapporter
  • goda kunskaper om arbete med sociala medier
  • erfarenhet av projektledning
  • mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Meriter

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet från arbete inom ideell organisation
  • kännedom om funktionshinderrörelsen och funktionshinderpolitik
  • kunskaper i bildhantering och layoutprogram (InDesign, Photoshop, Illustrator)
  • erfarenhet av arbete med rörlig bild
  • erfarenhet av arbete i webbpubliceringssystem (WordPress)
  • kunskap i språk utöver svenska och engelska. Gärna teckenspråk och/eller spanska

Personliga egenskaper

En bra kandidat stämmer in på denna beskrivning:

  • resultatorienterad och noggrann
  • god förmåga att strukturera, prioritera och planera
  • växlar lätt mellan strategiska och operativa uppgifter
  • mycket god samarbetsförmåga och förmåga att skapa relationer
  • självständig och initiativtagande
  • analytisk, ser potential och möjliga lösningar på problem

Som anställd hos MyRight förväntas du dela och genom ditt arbete förmedla MyRights värdegrund som bygger på tankar om demokrati och jämlikhet. Du förväntas också bidra till att utveckla en god organisationskultur präglad av samarbete, effektivitet och tillgänglighet. MyRight gillar mångfald och ser anställda med olika bakgrund och erfarenhet som berikande för verksamheten.

Anställningens omfattning

Tjänsten är heltid (37,5 timmar per vecka). Anställningen är tidsbegränsad 12 månader med tillträde snarast. Om ekonomiska förutsättningar finns kan en förlängning bli aktuell. Arbetsplatsen ligger i Liljeholmen, Stockholm. Resor inom och utom Sverige kan bli aktuella.

Ansökan

Skicka din ansökan med personligt brev och CV till jobbansokan@myright.se senast den 28 oktober 2018. Ange referens ”Kommunikatör med givarinriktning”.
Observera att vi kommer att genomföra intervjuer löpande under ansökningstiden, så vänta inte i onödan med att skicka in din ansökan!

För frågor kontakta MyRights kommunikationsansvariga Mia Munkhammar, i första hand via mejl, på mia.munkhammar@myright.se, 08-505 77 606 eller generalsekreterare Jesper Hansén på jesper.hansen@myright.se, 08-505 77 610.
Facklig kontaktperson: Unionen: Sanna Lucas 070 410 99 68.